Corona hygiëne protocol

Wij dragen in onze professionele kapsalons zorg voor een veilige en verantwoorde behandeling en werkomgeving voor onze klanten en haarstylisten. Wij treffen ten tijde van Covid-19 (corona) verregaande hygiëne maatregelen, zoals beschreven in ons corona hygiëne protocol. Om deze arbeidsintensieve maatregelen te garanderen, hanteren wij tijdelijk een corona hygiëne toeslag van € 2,00 per klant. Hieronder leest u meer over het protocol.

Bekijk hier de stap voor stap instructie omtrent onze 10 hygiëne regels voor een veilige en verantwoorde behandeling in onze salons.

Hygiëne protocol

1. Elke klant wordt vooraf ingepland op een afgesproken tijdstip. Dit kan direct bij uw salon of online.

Vanaf woensdag 30 september geldt er een registratieplicht in al onze salons. Hierbij noteren we naam, e-mailadres, telefoonnummer, datum en tijd bezoek. Deze registratieplicht is bedoeld om het bron- en contactonderzoek van de GGD makkelijker te maken, mocht dat nodig zijn.

2. Uw haarstylist doet een intake om te bespreken of u gezondheidsklachten heeft, die kunnen duiden op corona. In dat geval verwelkomen wij u niet.

3. In al onze salons dragen alle stylisten en klanten vanaf 1 oktober 2020 (niet-medische) mondkapjes. Indien je geen mondkapje hebt, verzorgen wij deze voor je.

4. Bij aankomst in de salon desinfecteert u uw handen met handzeep en hydroalcoholische gel. Herhaal dit zo vaak als u wilt.

5. Uw haarstylist desinfecteert de handen continu, en wast de handen grondig met handzeep voor en na elke klant.

6. Na elke klant worden gereedschap, werkplek, kapstoel en wasunit gereinigd. gedeelde ruimtes in de salon worden elk uur schoongemaakt.

7. Elke klant krijgt een schone kapmantel en handdoek. na uw bezoek wassen wij deze op 60 graden celsius.

8. Wij bewaren altijd 1,5 meter afstand onderling, en beperken het aantal klanten in de salon tot 1 per 10 m2.

9. U kunt uw behandeling uitsluitend middels pin of mobiel betalen.

10. Om veilige en verantwoorde behandelingen te garanderen, hanteren wij tijdelijk een corona hygiëne toeslag van € 2,00 per klant.

Voor elk bezoek een klantintake

Voor je bezoek zullen wij onderstaande vragen aan je stellen:

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts (vanaf 38 graden Celsius)
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten, en/of wacht een huisgenoot/gezinslid momenteel op de uitslag van een coronatest?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld, en/of heeft de GGD hierover contact met je opgenomen?
  6. Ben je de afgelopen 14 dagen in het buitenland geweest, waar code oranje of rood geldt?

Belangrijk:

We kunnen je niet in de salon verwelkomen wanneer één van bovenstaande vragen met JA is beantwoord. De afspraak moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

Als u in de afgelopen 14 dagen in het buitenland bent geweest waar code rood of oranje geldt, vragen wij u uw afspraak op een ander moment te plannen.

Uitgebreide versie hygiëne protocol

Klik hier voor de uitgebreide versie van ons hygiëne protocol. Hierin worden alle stappen van de klantroute in onze salons en onze maatregelen volledig uitgelegd.